dissabte, 26 de desembre de 2015

SORTEIG PANERA NADAL: JA TENIM UNA GUANYADORA

Ja tenim guanyadora d'una de les 2 paneres sortejades el passat 22 de desembre amb els números venuts pels alumnes de quart d'ESO dins les activitats organitzades per l'AMPA IES Domènec Perramon pel viatge de final de curs. 
Felic
itats a la guanyadora i que ho gaudiu aquestes festes!!!!!




dimarts, 22 de desembre de 2015

ELS NOSTRES MILLORS DESITJOS PER AQUESTES FESTES




Pels bons moments.................gratitud,

pels dolents........molta esperança

Per cada dia...........una il·lusió

i per sempre..................felicitat.



dissabte, 19 de desembre de 2015

10 maneres de gaudir el Nadal sense deixar de mantenir hàbits saludables a taula

10 maneres de gaudir el Nadal sense deixar de mantenir hàbits saludables a taula

Plat de pollastre en ambient nadalenc
15/12/2015
Les vacances de Nadal, com la resta de períodes no lectius, solen ser un moment de relaxament en front el manteniment d’uns hàbits d’alimentació saludable. La causa? Els canvis de rutina, la falta d’uns horaris regulars, les trobades familiars, els àpats copiosos, les llargues sobretaules, els dolços i productes tradicionals nadalencs que estan diàriament a la vista, l’elevat nombre d’hores sense realitzar activitat física, etc.
El problema no és tant que excepcionalment l’àpat de Nadal sigui desequilibrat, com que la resta de dies poden acabar assemblant-s’hi massa. Tot plegat, la tendència a l’excés sostingut és evident. Però hi ha unes quantes mesures fàcils d’adoptar durant el període nadalenc que inclouen pràctiques saludables i compatibles amb unes festes joioses.
Aquí en tenim 10 per començar però segurament són moltes més les que podem posar en pràctica en el nostre dia a dia nadalenc. 

1. Compra amb el cap i no amb la panxa

No és aconsellable anar a fer les compres pels àpats nadalencs amb gana. Planifiquem be els àpats i mirem de no comprar més del que necessitem. Procurem que tots els grups d’aliments estiguin representats equilibradament i evitem el malbaratament alimentari provocat per la sobrecompra.

2. Sigues original i saludable a la cuina

Si som els amfitrions de la festa, intentem preparar aperitius més lleugers, que incloguin bastonets de verdures, fruita, fruits secs i fins i tot musclos o escopinyes. Podem aconseguir uns aperitius saludables alhora que divertits que resultin atractius pels infants. Una broqueta de tomàquet xerri amb un dau de formatge, una petita torrada de pa integral amb puré de llegums (tipus hummus) amanida amb oli d’oliva, uns gotets de crema de verdures de dos colors (remolatxa i carbassa, bròquil i pastanaga, etc.). 

3. Beu amb plaer i moderació

Les begudes alcohòliques per adults i els refrescos ensucrats, per la canalla i els que ja no ho són tant, són una font calòrica de la que no cal abusar. Que l’aigua no falti mai a taula; si volem, fem-la festiva afegint a la gerra rodanxes de cítrics, fruits vermells o branques de menta o sorprenem a nens i convidats amb infusions originals, calentes, tèbies o fredes. 

4. Menja salut abans de començar

Si estem segurs que el dinar començarà tard, tampoc és recomanable arribar-hi amb molta gana. Una peça de fruita o un iogurt alguna hora abans són opcions adequades per no començar famolenc i amb predisposició a afartar-se des dels aperitius. I a la taula, per festiva que sigui, que mai no falti una bona amanida. 

5. No cal tastar-ho tot en els banquets i festes

Cal ser selectiu i escollir els aliments que més ens agraden. Si es tracta d’un bufet, és aconsellable passejar pel voltant de la taula per conèixer tota l’oferta abans de posar-nos res al plat. Segur que les millors opcions són les que estan més lluny. A més, en servir-nos, si els plats no són gaire grans, tendirem a omplir-los menys. 

6. La distància ajuda a la moderació

En un aperitiu a peu dret, és millor no aturar-se al costat de la taula on hi ha el menjar, distrets per una conversa i un ambient agradable, segurament acabarem picant més que la gana que tenim. 

7. Dóna-li temps a l’àpat

Masteguem bé els aliments i mengem a poc a poc, la sensació de sacietat serà més notable, i evitarem menjar més del compte. Cal procurar que el plat de la canalla s’ompli a poc a poc perquè portats per l’eufòria no ingereixin els deliciosos àpats i dolços nadalencs més ràpid del compte. 

8. Repeteix amb el cap

Pensem-ho dues vegades abans de repetir ja que el nostre estómac tarda uns minuts a comunicar-li al cervell que no té més gana. El que cal és prendre’s un descans de 10 minuts, conversar, beure una mica d'aigua, etc. abans de prendre la decisió de menjar altra vegada.  

9.  Redefineix les postres! 

Les típiques postres nadalenques: torrons, neules i polvorons són molt bones i se n’han de menjar, però en porcions petites. Pensem també a combinar-les amb alternatives més lleugeres: un got de macedònia perfumat amb cava pels adults, o amb iogurt i canyella pels més petits, magrana amb suc de taronja, un platet de mató, quatre fruits secs, etc. I sobretot, un cop acabat l’àpat guardem tots els dolços en un armari fins el proper àpat nadalenc, no els deixem a la vista, doncs acabarem menjant-ne més del convenient.

10.  Fes-ho baixar

Un passeig després dels grans àpats també és una bona manera d’ajudar a pair i rebaixar algunes de les calories ingerides. Si mengem fora de casa podem tornar caminant, o estacionar el cotxe a 10 minuts del nostre destí, adults i petits aprofitaran per comentar la festa alhora que prenen l’aire i paeixen les delícies ingerides. 
I sobretot, cuinem de cor i pel cor. Una manera de mostrar a amics i família que realment ens preocupem per ells és cuinar receptes bones i plaents alhora que saludables i equilibrades. Podem ser creatius amb receptes que utilitzin pocs greixos saturats i sucres, no cal eliminar però tampoc abusar de les nates i cremes, els sucres refinats, etc. 
No oblidem que introduir els nens a la cuina és una de les millors estratègies perquè adquireixin uns bons hàbits alimentaris.Aprofitem la premissa i ocupem el seu temps a casa amb uns tallers improvisats de cuina nadalenca. Els canelons són una elaboració recurrent per Nadal i als nens els encanta embolicar-los, poden ser de rostit però també podem preparar-ne farcits d’altres coses: una barreja de llagostins, tomàquet confitat i trossos d’oliva negra o una combinació de bacallà amb espinacs i fruits secs, per exemple. Aprofitem per reciclar.
I per acabar, el Nadal és el moment per estar amb la família i amics, per riure i compartir la il·lusió dels infants per les tradicions nadalenques. Gaudir dels esperats àpats Nadalencs no farà més que reforçar unes vacances profitoses i ben merescudes. Ensenyem a la canalla que cal felicitar i agrair l’esforç de qui ha cuinat. Però sobretot fem-los entendre que sempre serà més important que allò que es menja, el fet de menjar plegats. 

dijous, 17 de desembre de 2015

RIFA DE DUES MAGNÍFIQUES PANERES DE NADAL

El proper dia 22 de desembre,en combinació amb els 3 últims números del primer premi del sorteig de la Loteria de Nadal, es rifaran 2 fabuloses paneres. Els números els han venut els alumnes de 4art d'ESO del nostre centre. Els guanyadors poden posar-se en contacte amb l'AMPA del centre al telèfon 644577260. Molta sort!!!!!!!!!